//= escape_meta(Configure::read('Config.projectName')) ?> //= escape_meta($title) ?> //= escape_meta(summarize($description, 456)) ?>
Cine își poate imagina o colaborare eficientă a școlii cu familiile copiilor fără ședințele cu părinții sau îngrijitorii? Ședința cu părinții este sfântă, fiindcă aici se discută despre cele mai importante momente organizatorice, se pun la cale activitățile, se aduc informații actuale și utile, au loc dezbateri, se votează decizii, etc. etc. Adunarea se mai prelungește sau are loc mai frecvent, dar deja separat, cu unii părinți, pentru a discuta cum poate fi ajutat sau susținut mai bine un copil care întâmpină unele dificultăți sau din multe alte motive...
Mai pe scurt, de lucru este mult și e mereu nevoie de mult timp atât din partea profesorului diriginte, cât și din partea părinților sau îngrijitorilor copilului. Și asta este firesc, fiindcă fiecare copil are nevoie de implicarea tuturor adulților responsabili de creșterea și educația sa.
În această perioadă de izolare socială, când sănătatea este preocuparea numărul 1, adunarea în sala de clasă se amână. Dar oare devine ea mai puțin importantă, chiar dacă copiii stau cuminței acasă în fața computerului, 24/24 sub supravegherea părinților?
Răspunsul nostru este că această „adunare” sau, altfel spus, colaborare a părinților/îngrijitorilor cu profesorii este foarte importantă și necesară mai mult ca niciodată pentru că:
Astăzi, ne vom referi doar la ultimele 2 puncte din cele 3 menționate mai sus, fiindcă anume ele țin de nevoile emoționale și de siguranță ale copilului, ceea ce trebuie luat în considerare în primul rând.
În acest sens, venim cu sugestia, ca adunarea în sala de clasă ce a fost amânată să se desfășoare totuși online, într-o modalitate comodă și aleasă de dumneavoastră. Pe parcursul acestei întrevederi veți transmite părinților următoarele mesaje:
Dragi colegi, știm că fiecare dintre dumneavoastră are o tactică a sa de a aborda subiecte sensibile cu părinții elevilor. Amintiți-le părinților că aveți același scop, de a ajuta și ghida copiii să învețe în siguranță. Vă încurajăm și vă susținem în orice încercare de a avea o discuție online sau la telefon cu părinții despre implicarea lor în ghidarea și susținerea fizică și emoțională a copiilor în această perioada deloc ușoară pentru toată lumea. Siguranța online trebuie să rămână o prioritate pentru că de ea depinde starea de bine a copilului, sănătatea sa emoțională și implicarea activă și calitativă în procesul educațional.
Vă mulțumim pentru supraputerile și curajul de care dați dovadă!
Cu gânduri bune, echipa SigurOnline.
Comunitatea Intersecție. Zona Sigură Online se reunește în luna august pentru două ateliere de lucru cu învățători și profesori.
Indiferent dacă sunteți diriginte în clasa celor mai micuți sau educați clase de preadolescenți ori adolescenți, o preocupare majoră cu care vă confruntați se referă la calitatea și impactul emoțional al conținutului pe care îl accesează și vizualizează elevii dumneavoastră.
Dar ce strategie de educţie digitală aţi ales Dumneavoastră?