//= escape_meta(Configure::read('Config.projectName')) ?> //= escape_meta($title) ?> //= escape_meta(summarize($description, 456)) ?>
Stimați profesori, la întrebarea „De ce?”, de regulă, obișnuim să aducem argumente.
Vă propunem să vedeți infograficul de mai jos. Am selectat câteva întrebări la care dumneavoastră ați oferit răspunsuri într-un sondaj online cu referire la siguranța online a elevilor în procesul educațional la distanță. Aceste răspunsuri sunt argumente bune la întrebarea de ce este nevoie de mai multă claritate la subiectul siguranței online și cum aceasta poate fi educată eficient în școală, printr-un efort comun în care cadrul didactic este ajutat și susținut.
Împreună cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, suntem cu gândul la Dumneavoastră și la provocările cărora le faceți față zi de zi. Vom încerca și în continuare să vă fim alături, sprijinind eforturile Dumneavoastră în dorința de a-i vedea pe elevi siguri în mediul online, chiar și de la distanță.
În ajutorul instituțiilor de învățământ, în colaborare cu Centrul Internațional „La Strada Moldova”, a fost elaborat și aprobat un document cu Repere metodologice privind securitatea și siguranța online a elevilor în procesul educațional la distanță pentru instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal în anul de studii 2020 – 2021.
Documentul este destinat cadrelor manageriale, diriginților de clasă, cadrelor didactice, organelor locale de specialitate și coordonatorilor ANET. Reperele metodologice întrunesc un set de măsuri necesare pentru prevenirea situațiilor neplăcute în mediul online și instrumente de intervenție în cazurile de violență online, în dependență de gravitatea acestora. Prevederile ghidului sunt valabile atât în cadrul procesului educațional la distanță, cât și în afara acestuia.
Implementarea recomandărilor ar veni să ajute elevul să gândească critic când este online, să ia decizii corecte în raport cu sine și cu alți utilizatori-copii, să ceară ajutor cu încredere când trece sau cunoaște despre o situație neplăcută prin care trece un alt copil.
Un moment important, la care se atrage o deosebită atenție în documentul elaborat și pe care vă încurajăm să-l observați și dumneavoastră, este delimitarea clară a măsurilor ce trebuie întreprinse cu referire la siguranța online și cele cu referire la securitatea online în cadrul procesului educațional.
Despre cum să facem diferența între aceste două domenii, cum să identificăm și să abordăm corect cu elevii cele mai potrivite aspecte de siguranță online, în dependență de vârstă și, desigur, cum intervine fiecare adult responsabil de educația copilului, dacă situație neplăcută i se întâmplă la școală sau acasă, vom discuta în cadrul webinarelor noastre tematice viitoare. Planificăm aceste evenimente, împreună cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, pentru cadrele didactice cu funcții de conducere care vă vor transmite în continuare informațiile utile. Vom reveni în cel mai scurt timp cu agenda webinarelor.
La început de decembrie, ne dăm întâlnire la INTERSECȚIA care marchează zona sigură online! Siguranța online a copiilor a fost și va rămâne una dintre preocupările de bază ale Centrului Internațional „La Strada”.
Lucrând cu elevii la temele sexting și sextortion, ne referim la aspecte ce țin de viața personală a copilului, la comunicarea sa cu alte persoane, la percepția propriei imagini, la felul cum această imagine poate fi compromisă.
Bot/robot – program de computer care îndeplinește niște sarcini automatizate cum ar fi corectarea greșelilor, analiza paginilor web, etc.