//= escape_meta(Configure::read('Config.projectName')) ?> //= escape_meta($title) ?> //= escape_meta(summarize($description, 456)) ?>
La fiece început de an, după cum v-ați obișnuit deja, rezervăm o parte din timpul nostru unor activități mai speciale, vorbim cu discipolii noștri despre cum creăm și promovăm un Internet mai sigur pentru ei. Anul acesta, în contextul Zilei Siguranței Copiilor pe Internet, marcată pe 5 februarie, am decis să vă invităm să luați parte la un concurs, în care să îmbinați, împreună cu discipolii dumneavoastră, utilul cu plăcutul. Ne-am gândit la un concurs pe cât de interesant, pe atât de provocator, cu multe emoții și activități pentru elevi și pentru profesori. Un concurs, finalitatea căruia este consolidarea Zonei Sigure Online. Sigur, efortul va fi răsplătit pe măsură. Ne vom bucura de copii mai prudenți și mai protejați online și... de premii mari, pe potriva efortului depus. Dar să le luăm pe toate pe rând:
La acest concurs pot să se înscrie doar participanții primei ediții a conferinței Intersecție, din 1 și 8 decembrie cu genericul „Relații și comunicare în mediul online” și, respectiv, „ ABC –ul siguranței online”.
Pot fi admiși și alți participanți la concurs?
Cu părere de rău, nu. Concursul este o continuare practică a informației teoretice discutate în cadrul conferințelor.
Tema concursului este cea propusă de organizatorii campaniei internaționale dedicate Zilei Siguranței Online (Safer Internet Day) - „Împreună, pentru un Internet mai bun!”
Când începe și cât durează concursul?
Odată ce v-ați hotărât să fiți super-eroul elevilor și să participați în acest concurs, ați luat cunoștință de regulamentul concursului, aveți toată libertatea să începeți a planifica activitățile începând cu acest moment.
Desfășurarea activităților din cadrul concursului va începe din 5 februarie și poate continua până pe 28 februarie.
Concursul constă în realizarea de către profesorul/învățătorul participant a activităților despre siguranța online, care pot fi:
a) Lecții sau activități care nu vor dura mai puțin de 45 minute, în care elevii sunt informați prin metode interactiv-participative despre un aspect al siguranței online, în conformitate cu temele discutate la conferințe.
b) Activități în care profesorul/învățătorul selectează un grup de elevi (o clasă de elevi), care vor realiza un produs/activitate ( interviu în școală, experiment social, filmulețe, postere, etc.) despre siguranța online, în conformitate cu temele discutate la conferințe.
c) Activități de informare a cadrelor didactice despre tema la care au participat la conferință ( discuții în cadrul unei ședințe, prezentare, etc.)
Pentru a putea pretinde la premiul mare, este suficient să realizați 2 tipuri de activități din cele menționate mai sus.
Da, pentru că suntem siguri că sunteți foarte creativi și ne va fi greu să selectăm doar un singur câștigător. De aceea, propunem să vă încercați puterile în următoarele categorii:
1.Cel mai mare număr de elevi informați
Va fi premiat profesorul/învățătorul care, pe parcursul lunii februarie, a reușit să informeze, calitativ și la subiect, cei mai mulți copii. Activitățile/lecțiile realizate vor dura cel puțin 45 min., iar fiecare grup de elevi informați nu va depăși numărul de elevi permisibil pentru o clasă de studii.
2.Cea mai populară activitate în mediul online
La această categorie, se vor aprecia publicațiile online despre activități sau produse realizate de profesori sau elevi în cadrul concursului. Haideți să vedem ce zice publicul din online ( copii, părinți, profesori, followeri ai platformelor oficiale de comunicare) despre fotografiile, filmulețele sau alte produse publicate pe pagina de Facebook a instituției, site-ul instituției, canalul de Youtube sau alte canale online oficiale. Să vedem câte interacțiuni, comentarii, distribuiri, vizualizări, like-uri acumulați până pe 28 februarie.
3. Cea mai creativă activitate a elevilor, sub îndrumarea profesorului/învățătorului
Copiii sunt foarte creativi și adoră provocările noi care transformă procesul lor educativ în ceva vesel, distractiv și util. Fiți ghidul lor într-o activitate care le place sau ajutați-i să creeze un produs interesant, util, informativ, interactiv, original la o temă pe care le-o propuneți în contextul concursului.
Chiar nu sunt multe, dar importante:
Important!
Nu se admite invitarea persoanelor din exterior care să realizeze activitățile. Excepție fac doar persoanele care ar putea asigura suportul tehnic ( de exemplu, fotografii, regizorii de sunet sau operatorii video).
Ce va conține dosarul de participare? Când și unde poate fi depus?
Dosarul de participare arhivat în mapă va fi expediat la adresa de email cvaschevici@lastrada.md până pe 28 februarie, ora 18:00.
Dosarul va conține:
Rezultatele concursului vor fi anunțate până la sfârșitul lunii martie, atât în grupul de pe Facebook al comunității profesorilor pentru zona sigură online, cât și pe platformele de comunicare ale „La Strada”.
Vrem ca eroii să fie văzuți și să inspire alți colegi. Vom premia câștigătorii pe 30 martie, în cadrul Ediției a II-a a conferinței Intersecție. Zona sigură online.
Un laptop este întotdeauna binevenit pentru un profesor care iubește să utilizeze diverse instrumente digitale pentru a realiza o lecție de succes și captivantă pentru elevii săi. Acest premiu util va fi oferit pentru câte un castigator la categoriile mai sus menționate.
Pentru mai multe informații, rugăm să o contactați pe Cristina Vașchevici la nr. de telefon 079 025 056 sau la adresa de e-mail cvaschevici@lastrada.md.
Vă dorim succes!
La început de decembrie, ne dăm întâlnire la INTERSECȚIA care marchează zona sigură online! Siguranța online a copiilor a fost și va rămâne una dintre preocupările de bază ale Centrului Internațional „La Strada”.
Lucrând cu elevii la temele sexting și sextortion, ne referim la aspecte ce țin de viața personală a copilului, la comunicarea sa cu alte persoane, la percepția propriei imagini, la felul cum această imagine poate fi compromisă.
Bot/robot – program de computer care îndeplinește niște sarcini automatizate cum ar fi corectarea greșelilor, analiza paginilor web, etc.