//= escape_meta(Configure::read('Config.projectName')) ?> //= escape_meta($title) ?> //= escape_meta(summarize($description, 456)) ?>
În unul dintre articolele precedente, vorbeam despre cum să abordăm comunicările în chaturile de grup sau private în jocurile online și am promis că, neapărat, revenim să vorbim despre cât timp petrec elevii jucând și conținutul acestor jocuri.
Cea mai frecventă întrebare adresată de către profesori în acest context este ”Cum să conving elevii să joace mai puțin și să practice alte activități?”
Dragi profesori, probabil secretul mare ar fi să nu încercăm să găsim răspuns la întrebarea „Cum să convingem?”, dar să încercăm să acceptăm faptul că jocurile online sunt captivante, interesante, dezvoltă gândirea strategică, pentru unii chiar fac orientare profesională, sunt un instrument interactiv de învățare despre lume, etc.
Un alt moment important de care ar trebui să fim conștienți este că orice altă activitate practicată mult timp în viața reală este și bună, și rea. Aceasta însă nu înseamnă că interzicem copiilor să fie activi și să încerce lucruri noi. Astfel, întrebarea corectă ar fi „Cum să ajut copilul să gestioneze spre binele lui timpul pe care-l dedică acestei activități, să ia pentru sine doar ceea ce este util și îl ajută să gândească strategic, să exploreze prin joc diverse domenii?”
În acest sens, vă propunem să faceți 3 exerciții simple cu elevii dumneavoastră pe care îi considerați captivați în exces de jocurile online și cărora doriți să le oferiți niște sfaturi bune pe care să le ia în considerație atunci când joacă online.
Exercițiul nr. 1
Pasul 1
Găsiți împreună cu elevii 3 asemănări și 3 deosebiri între un joc online și un joc dinamic pe terenul sportiv. Puneți accent împreună pe părțile pozitive ale ambelor jocuri.
Pasul 2
Întrebați elevii despre ce învață nou și interesant din fiecare categorie de joc.
Pasul 3
Rugați elevii să propună un model de activități pentru o săptămână, în care vor combina jocurile online cu jocurile pe terenul sportiv, cu respectarea distanței fizice.
Concluzie: Accentuați ideea că atât jocurile online, cât și jocurile dinamice sunt captivante și utile. Formula magică ar fi ca acestea să fie combinate pentru o plăcere mai mare și în avantajul corpului și minții.
Exercițiul nr. 2
Pasul 1
Recunoașteți în fața elevilor că nu știți totul despre jocurile online, dar ați dori să aflați mai multe despre recompensele oferite pentru a trece, de exemplu, diferite nivele într-un astfel de joc.
Pasul 2
Întrebați elevii dacă ar putea transpune un joc virtual într-un joc din viața reală, într-un joc de societate, de exemplu. Poate chiar le propuneți elevilor un astfel de joc pe care îl cunoașteți.
În cazul în care elevii menționează că este greu să transpui un joc virtual într-un joc din viața reală, puneți întrebați-i ce elemente ale jocului nu pot fi transpuse. Este vorba despre depășirea unor obstacole pentru a acumula puncte și a căpăta vieți? Întrebați-i ce învață exact prin acele încercări și cum îi ajută aceste recompense în diverse situații din viața reală.
Pasul 3
Spuneți elevilor că mulți dintre jucătorii pasionați devin programatori talentați. Enumerați împreună calitățile unui programator talentat și întrebații cum cred că ar putea fi dezvoltate aceste calități, doar prin jocurile online sau poate și din alte activități.
Concluzie: Ghidați elevii spre concluzia că jocurile online sunt foarte bune atât timp, cât învățăm din ele lucruri noi. Ne simțim bine când suntem „în ele” și ne oferă cheițe spre niște probleme de logică.
Exercițiul nr. 3
Pasul 1
Întrebați elevii ce este cel mai important pentru ei atunci când joacă online.
Ghidați elevii spre răspunsul că cel mai important este să se simtă bine în acest joc.
Pasul 2
Explicați-le elevilor dumneavoastră că nu credeți că jocurile cu scene violente dezvoltă violența la jucători. În schimb, sunteți adeptul/adepta părerii că jocurile își au categoria recomandată de vârstă și unele imagini văzute în jocurile ce nu corespund categoriilor de vârstă îi pot face să se simtă neplăcut sau chiar rău.
Pasul 3
Scrieți pe tablă 3 sintagme „joc sigur”, „joc potrivit” și „joc de dezvoltare”. Încurajați elevii să spună ce cred că ar însemna fiecare dintre ele.
Nu uitați să le reamintiți la ce trebuie să fie atenți în comunicarea cu alte persoane în timpul jocului.
Concluzie: Spuneți elevilor că pot renunța oricând la un joc sau pot alege un altul dacă acesta nu e potrivit pentru vârsta lor sau dacă conține imagini nepotrivite.
Dacă vorbiți cu elevii mici, încurajați-i să descarce jocurile împreună cu părinții. Și spuneți-le tuturor că, ori de câte ori ceva sau cineva în aceste jocuri online îi deranjează sau îi face să se simtă rău, e cazul să să ceară neapărat ajutorul unui adult de încredere sau consultantului Gabi pe Siguronline.md.
Și încă un moment important: spuneți-le părinților elevilor dumneavoastră că jocurile online au foarte multe avantaje. Important este să discute deschis cu copiii despre aceste distracții și să nu le interzică accesul la ele.
Indiferent dacă sunteți diriginte în clasa celor mai micuți sau educați clase de preadolescenți ori adolescenți, o preocupare majoră cu care vă confruntați se referă la calitatea și impactul emoțional al conținutului pe care îl accesează și vizualizează elevii dumneavoastră.
În lucrul de profesor, deseori, vă ciocniți cu îndoieli ce pot crește în mici frici atunci când subiectul pe care doriți să-l abordați cu copiii este unul sensibil și delicat.
Lucrând cu elevii la temele sexting și sextortion, ne referim la aspecte ce țin de viața personală a copilului, la comunicarea sa cu alte persoane, la percepția propriei imagini, la felul cum această imagine poate fi compromisă.