//= escape_meta(Configure::read('Config.projectName')) ?> //= escape_meta($title) ?> //= escape_meta(summarize($description, 456)) ?>
Cine poate vedea fotografiile copilului meu pe reţele sociale?
Oricine este conectat la reţeaua socială respectivă, poate să vadă fotografiile sau clipurile video din profilul public al copilului dvs. Dacă doriţi să aveţi garanția că numai urmăritorii aprobați sau persoanele din lista de prieteni pot să vadă postările copilului, spuneţi copilului să limiteze accesul public la postări. După ce îşi setează postările private, oricine vrea să vadă postările copilului dvs. va trebui să-i trimită o cerere de urmărire sau prietenie, pe care o poate aproba sau ignora. Copilul poate inclusiv să șteargă urmăritori sau prieteni și să blocheze alte persoane. Persoanele blocate nu pot să vadă fotografiile/clipurile video ale copilului dvs. sau să-i caute contul. Persoanele nu primesc notificări când sunt blocate.
Ce poate face copilul meu pentru a fi protejat pe rețelele sociale?
O rețea socială este un loc public. De aceea, explicaţi-i copilului că trebuie să-şi seteze opţiunile de confidenţialitate pentru a limita accesul public la informaţiile personale: data naşterii, datele de contact, fotografii, preferinţe şi interese. Învăţaţi copilul să nu-şi indice numele complet, să nu dea nimănui parolele de acces la conturile personale şi să le schimbe frecvent. Explicaţi copilului că trebuie să gândească înainte să posteze ceva, pentru că informaţiile şi imaginile postate online se pot păstra veşnic. Asiguraţi-vă că copilul dvs. este conştient de riscul că unii oameni întâlniţi online pot fi altcineva decât pretind că sunt. Comunicaţi copilului că dacă ceva sau cineva îl deranjează, oricând poate bloca persoane, raporta sau şterge un comentariu sau o postare.
Cum să-mi ajut copilul dacă este intimidat sau hărţuit pe reţele sociale?
Spuneţi-i copilului, dacă a ajuns victimă a hărţuirii online, să ignore comportamentele agresive şi persoana care îl hărţuieşte; să nu deschidă mesajele răuvoitoare sau orice alte mesaje de la străini; să dezactiveze comentariile la postarea urmare a căreia a ajuns să fie hărţuit; Aţi putea împreună cu copilul să decideţi să solicitaţi intervenţia specialiştilor. Salvaţi dovada hărțuirii, precum screenshot-urile conversației, email-urile, SMS-urile etc. şi raportaţi comportamentul abuziv.
Cum să procedez dacă cineva a creat un cont fals pe o reţea socială cu numele copilului meu şi postează din numele lui?
Majoritatea reţelelor sociale ţin la securitatea utilizatorilor săi. De aceea, dacă cineva, creează un cont fals şi pretinde că este copilul dvs., - raportaţi acel profil administratorilor site-ului pe care a fost creat profilul respectiv. Toate rețelele sociale au rubrica sau butonul „Ajutor” ,„Centul de susţinere”, „Raportează abuz”.
Pot să am acces la contul copilului meu?
Apreciem preocuparea pentru modul în care copilul dvs. folosește Internetul, dar, din păcate, nimeni nu vă poate acorda acces la cont decât dacă vă permite copilul acest lucru. În general, legile de confidențialitate interzic oferirea accesului neautorizat unei persoane care nu este proprietarul unui cont. Toți utilizatorii care au cel puțin 13 ani sunt considerați posesori legitimi de cont, inclusiv pe reţele sociale și sunt incluși în sfera de aplicare a acestei politici. Monitorizați activitatea online a copilului, însă nu transformaţi acest proces în control represiv. „Împrieteniţi-vă” pe reţelele sociale, apreciaţi-i postările, iar dacă vedeţi ceva ce vă îngrijorează vorbiţi-i. Învățați-l cum să fie responsabil online.
Cum pot cere ştergerea unei imagini în care apare copilul meu?
Dacă cunoaşteţi persoana care a postat o fotografie în care apare copilul dvs, fără ştirea voastră, atunci contactaţi persoana pentru a-i solicita să şteargă acea fotografie. Dacă nu cunoaşteţi persoana, sau acea persoană refuză să şteargă fotografia, atunci raportaţi aceste fotografii administratorilor site-ului pe care au fost plasate. Administratorii reţelelor sociale șterg postările care nu respectă Condițiile sale de utilizare, ținând cont de legislație. Utilizatorii dețin drepturile pentru toate imaginile pe care le-au realizat și apoi le-au distribuit.
Cum să-mi ajut copilul să trateze abuzurile online?
Dacă ceva vă îngrijorează sau consideraţi că este vorba despre un abuz online, este important să discutaţi cu copilul în primul rând să povestească ce i se întâmplă. Arătați-i că poate avea încredere în dvs. Dacă se întâmplă ceva rău, nu îl criticați, ci ascultați-l. Va știi că poate apela ori de câte ori va simți nevoia. Comportamentul abuziv poate avea multe forme, precum o controversă cu altcineva sau întâlnirea de postări jignitoare. Vorbiţi-i copilului că trebuie să gândească înainte să adauge un comentariu, să blocheze şi să ignore mesajele nedorite. Cu toate acestea, există unele situații în care sunt necesare mai multe acțiuni, în special dacă este vorba de ameninţări şi este implicat un minor. În astfel de situaţii, copilul dvs. trebuie să ştie să ceară ajutor pentru a-şi proteja integritatea fizică şi psihică. Dacă contactaţi serviciul SigurOnline referitor la situaţia copilului aflat în pericol, contactăm direct autoritățile de aplicare a legii și le oferim informațiile necesare pentru a investiga problema.
Ce poate face părintele dacă cineva îi cere copilului să distribuie o fotografie sau un clip video cu el în care apare dezbrăcat sau într-o ipostază de natură sexuală?
Atenţionaţi copilul să se gândească cum l-ar afecta dacă fotografii sau clipuri video cu el nud sau de natură sexuală ar scăpa de sub controlul lui. Uneori oamenii fac greșeli, fac glume proaste sau acționează la mânie și distribuie materiale pe care nu ar trebui să le distribuie. Dacă persoana are sub 18 ani, este cu atât mai important să știţi că distribuirea de fotografii nud sau de natură sexuală explicită ale unor minori - pe web, prin telefoane mobile, prin poștă sau în orice alt mod, reprezintă o încălcare a legii și poate avea consecințe juridice grave și cu un impact vital atât asupra creatorului imaginilor, cât și asupra persoanelor care le solicită. Dacă o persoană la care ține îl roagă să îi distribuie o fotografie sau un clip video nud sau să poarte o conversație privată pe web, să spună ferm şi clar că nu va face acest lucru şi că nu se simte bine făcând asta. Învăţaţi copilul să vă spună dacă îl ameninţă sau intimidează.
Ce poate face părintele dacă cineva ameninţă copilul că va distribui conţinut confidenţial (de exemplu, fotografii sau clipuri video)?
Cea mai bună măsură de precauție este să nu distribuie niciodată ceva ce nu ar vrea să vadă alții, chiar dacă are încredere în persoana care îi solicită distribuirea. Dacă cineva îl amenință că va distribui elemente de conținut confidențial și îi cere să îi trimită bani sau orice altceva, explicaţi-i copilului că trebuie să vă ceară ajutorul. În astfel de situaţii aveţi la dispoziție câteva opțiuni: - S-ar putea să aveţi nevoie de o dovadă a ameninţării. Accesaţi profilul acestei persoane și copiaţi URL-ul său de la profil și adresa de e-mail. - Discutaţi cu administraţia şcolii sau cu un consilier școlar dacă persoana care ameninţă are legătură cu şcoala. - Raportaţi-ne nouă această persoană. Distribuirea sau amenințarea de a distribui imagini intime reprezintă un abuz. Consultantul Siguronline vă poate ajuta să strângeţi dovezi şi poate găsi soluții pentru siguranța copilului dvs.
Care sunt regulile de siguranţă şi comportament online ce trebuie discutate cu copilul?
Când discutaţi împreună regulile şi comportamentele online, copilul le înţelege mai bine, va avea încredere şi se va adresa în caz de dificultate. Copilului trebuie explicat că: parolele conturilor se ţin în secret; să nu dea nici unei persoane întâlnite online informaţii personale; să comunice online cu persoane pe care le cunoaşte în viaţa reală; să îi respecte pe cei cu care comunică online. Atenţionaţi copilul că nu tot ceea ce citeşte sau vede pe Internet este adevărat şi că discuţiile în privat - chat, e-mail, SMS, messenger – pot deveni publice.
Unde şi cum raportez un mesaj amenințător?
În cazul în care crezi că un mesaj primit de tine nu este o glumă şi nici întâmplare, ci are intenţia să-ţi facă un rău, îl poți raporta sau poți contacta Consultantul Siguronline. Persoana respectivă nu va afla cine a raportat mesajul. Pentru siguranţa ta şi a celor din jur, raportează următoarele conţinuturi online - acestea sunt abuzive şi trebuie oprite: Intimidarea sau hărțuirea: conținut care atacă în mod intenționat persoane în scopul de a le înjosi sau de a le face de rușine, sau contactarea repetată a unei persoane în ciuda dorinței și acțiunii clare de a nu avea contact. Amenințările directe: amenințări grave și credibile de vătămare corporală făcute în adresa persoanelor. Violența și exploatarea sexuală: conținut care amenință sau care promovează violența sau exploatarea sexuală, inclusiv solicitarea de materiale cu caracter sexual, amenințările de distribuire a imaginilor cu caracter intim, precum și oferirea de servicii de natură sexuală. Dacă cineva te deranjează, poți oricând să blochezi persoana respectivă. Dacă simți vreodată că tu sau o persoană pe care o cunoști sunteți în pericol imediat, contactează poliția 902 sau 112.
Cum blochez mesajele de la cineva?
Când blochezi mesajele de la altă persoană, persoana respectivă nu va putea să te mai contacteze (de exemplu, să îți trimită mesaje, să te sune). Nici tu nu vei mai putea să o contactezi. Dacă ești într-o conversație de grup care include și persoana pe care ai blocat-o, vei primi o notificare. În acel chat vei putea vedea mesajele persoanei blocate din conversație, iar persoana respectivă va putea să le vadă pe ale tale. Blocarea mesajelor de la o persoană este diferită de blocarea persoanei respective. Dacă blochezi mesajele de la cineva, dar nu blochezi persoana, vei putea încă să îi vezi profilul, actualizările de stare, comentariile, aprecierile și etichetele.
Ce este blocarea? Ce se întâmplă când blochez pe cineva?
Poți bloca pe cineva pentru a împiedica persoana respectivă să mai vadă ce postezi pe profilul tău, să îți scrie sau să te adauge ca prieten. Persoanele nu sunt anunțate atunci când le blochezi. Blocarea unei persoane cu care ești prieten va duce în mod automat la ștergerea ei din lista de prieteni. Persoanele blocate nu vor putea: - să vadă ceea ce postezi în profilul tău; - să te eticheteze în postări, comentarii sau fotografii; - să te invite la evenimente sau grupuri; - să înceapă o conversație cu tine; - să te adauge ca prieten. Când blochezi pe cineva, nu vei mai putea face unele lucruri, cum ar fi începerea unei conversații cu persoana respectivă sau adăugarea ei ca prieten. Notă: Când deblochezi o persoană, nu veți fi din nou prieteni în mod automat, va trebui să-i trimiți o cerere nouă de prietenie.
Ce ar trebui să fac dacă cineva mă provoacă să fac ceva ce nu vreau?
Dacă cineva îți cere sau te provoacă vreodată să faci ceva ce nu vrei, nu o face. Există mai multe moduri în care poți reacționa în astfel de situaţii: - Șterge eticheta cu numele tău: dacă cineva te-a nominalizat etichetându-te într-o postare. - Șterge postarea din cronologia ta: dacă cineva a postat direct în cronologia ta. - Blochează persoana care te-a nominalizat sau te-a provocat: pentru ca aceasta să nu te mai poată eticheta și să nu-ți mai poată trimite mesaje. - Activează setările privind revizuirea etichetelor adăugate în postări: pentru a putea verifica etichetele pe care alte persoane le adaugă la postările tale. - Activează setările pentru a revizui postările etichetate din cronologia ta: pentru a putea aproba manual postările în care ești etichetat, înainte ca acestea să apară în cronologia ta.
O relație pe care o am pe o reţea socială mă face să mă simt inconfortabil. Ce ar trebui să fac?
În primul rând, nu accepta ceea ce te face să te simți inconfortabil. Chiar dacă cineva pare să îți fie prieten, nu îți este prieten dacă încearcă să te convingă să faci ceva împotriva voinței sau intereselor tale. Este greu să iei o decizie corectă atunci când ești supărat/ă sau confuz/ă; așadar, trebuie să-ți fie ție cât mai clar ce este și ce nu este în interesul tău. Dacă ai nevoie de ajutor în acest sens, vorbește cu o persoană în care ai încredere, cum ar fi un prieten apropiat, un membru al familiei sau un psiholog. - Dacă primești comentarii sau mesaje nedorite de natură sexuală, cel mai bine este să nu continui acea conversație. Dacă persoana insistă, o poți bloca sau raporta comportamentul sau conținutul abuziv. - Dacă cineva îți cere să distribui fotografii nud sau cu conținut sexual explicit în care apari tu, cel mai simplu răspuns pe care îl poți da este: „Nu". - Dacă o persoană te amenință că va distribui elemente de conținut care ai vrea să rămână confidențiale (de exemplu, mesaje, fotografii), cerându-ți să îi trimiți bani sau orice altceva, întrerupe acea conversaţie şi raportează-ne nouă.
Ce ar trebui să fac dacă cineva îmi cere să trimit sau să distribui online o fotografie cu mine în care apar dezbrăcat?
Gândește-te cum ar putea să te afecteze situația în care fotografiile tale nud sau de natură sexuală ar scăpa de sub controlul tău. Asta se poate întâmpla în orice secundă în care cineva apasă pe Trimite. Uneori prietenii fac greșeli, fac glume proaste sau acționează la mânie și distribuie materiale pe care nu ar trebui să le distribuie. Iar uneori prietenii devin „foști prieteni”. Cel mai sigur este să nu trimiți niciodată, nimănui fotografii nud și niciun alt tip de imagini care nu ai vrea să fie văzute de alții, chiar dacă te simți foarte apropiat de persoana care ți le cere. Dacă o persoană la care ții te roagă sa îi trimiți o fotografie nud sau să purtați o conversație privată și nu dorești să faci acest lucru, spune-i că nu te simți bine făcând asta. Niciun om care te iubește sau te respectă nu te va presa și nu te va amenința. Dacă cineva încearcă să te amenințe sau să te intimideze, trebuie pur și simplu să refuzi. Dacă persoana insistă, vorbește cu cineva în care ai încredere sau apelează consultantul Siguronline.
Cineva mă amenință că va distribui online mesaje, fotografii, clipuri video care doresc să rămână confidențiale. Ce ar trebui să fac?
Dacă cineva te amenință că va distribui elemente de conținut care dorești să rămână confidențiale, cerându-ți să îi trimiți bani sau orice altceva, ai la dispoziție câteva opțiuni: - Discută cu unul dintre părinți sau cu un alt adult care crezi că te poate ajuta - Discută cu un consilier școlar sau cu o persoană din administrația școlii dacă persoana care te ameninţă are legătură cu şcoala. - S-ar putea să ai nevoie de o dovadă a ameninţării. Accesează profilul acestei persoane și copiază URL-ul său de la profil și adresa de e-mail. - Raportează-ne nouă această persoană. Distribuirea sau amenințarea de a distribui imagini intime reprezintă un abuz. Consultantul Siguronline te poate ajuta să găsești soluții pentru siguranța ta.
Ce ar trebui să fac dacă cineva distribuie fără permisiunea mea, o fotografie intimă cu mine?
S-ar putea să ai nevoie de o dovadă a postării, salvează postarea facând o captură de ecran. Primul lucru pe care ți-l recomandăm este să fii cât mai aproape de părinţi, rude și alte persoane care te vor susține atunci când ai nevoie. De asemenea, ia legătura cu consultantul Siguronline, care îţi va oferi sfaturile şi suportul necesar în asemenea situaţii.
Cum raportezi diverse lucruri?
Cea mai bună modalitate de a raporta conținutul abuziv sau spamul, este folosirea linkului Raportează care apare în dreptul conținutului respectiv. Poţi raporta profiluri, postări, postări făcute în cronologia ta, fotografii şi clipuri video, mesaje, pagini, grupuri, reclame, evenimente, colectare de fonduri, întrebări, comentarii.
Ce pot face pentru a-mi păstra contul în siguranță?
Protejează-ți parola. Nu folosi aceeaşi parolă pe niciun alt site online, și nu o dezvălui niciodată nimănui. Parola ar trebui să fie greu de ghicit. Evită să incluzi numele tău sau cuvinte obișnuite. Află mai multe despre crearea unei parole complexe. Nu dezvălui niciodată informațiile tale de conectare. Escrocii pot crea site-uri web false și îți pot solicita să te conectezi cu adresa de e-mail și parola. Verifică URL-ul site-ului web înainte să introduci informațiile de conectare. Deconectează-te de la contul personal, atunci când utilizezi un computer folosit în comun cu alte persoane. Dacă uiți, te poți deconecta de la distanță. Nu accepta cereri de prietenie de la persoane pe care nu le cunoști. Escrocii pot crea conturi false pentru a se împrieteni cu alte persoane. Dacă accepţi prietenia, acest lucru i-ar putea permite să publice postări spam în cronologia ta, să te eticheteze în postări și să-ți trimită mesaje rău intenționate. Nu apăsa niciodată pe linkuri suspecte, chiar dacă par să provină de la un prieten sau de la o companie de care ai auzit. Aici se numără și link-urile de la postări sau din email-uri. Reține că serviciile nu solicită niciodată parola într-un email. Dacă vezi un link suspect, raportează-l. Folosește funcțiile suplimentare de securitate. De exemplu, poți să primești alerte cu privire la conectările necunoscute și să alegi prietenii care să fie contactele tale de încredere. Dacă te-ai conectat de pe un computer, poți folosi Verificarea securității pentru a revizui setările de securitate.