//= escape_meta(Configure::read('Config.projectName')) ?> //= escape_meta($title) ?> //= escape_meta(summarize($description, 456)) ?>
Conținutul acestui articol a fost inspirat din consilierea unui copil care pregătea un proiect despre siguranța online în luna februarie și avea nevoie de informație. Copilul a explicat că încă nu prea știe ce informație trebuie să cuprindă proiectul. A găsit mai multe surse din care să se inspire, dând căutare în Google, una dintre aceastea fiind portalul Siguronline.md.
Consultantul Gabi, in mod normal, a fost pregătit şi deschis să ajute copilul și să-l ghideze spre informația utilă de pe portal. Pentru aceasta, evident, i-a adresat mai multe întrebări.
În continuare, punctăm câteva lucruri pe care le-a aflat Gabi în comunicarea cu copilul:
Intenția copilului care întâmplător a dat de Gabi este de a-și face bine tema pentru acasă. A primit tema și a început lucrul. Fiecare dascăl va aprecia și lăuda copilul pentru munca depusă. Rezultatul însă nu a fost cel aşteptat, elevul, nefiind ghidat, a ajuns la conținuturi care de fapt nu au fost potrivite pentru el şi nu rezonau cu principiul de dezvoltare a comportamentelor sigure în mediul online printr-o abordare pozitivă și constructivă. Iar dacă căutarea în Google ar fi continuat, de exemplu, după alte cuvinte cum ar fi „pericole în mediul online”, „abuz” sau „violență”, atunci copilul mai mult ca probabil ar fi ajuns la niște conținuturi care nu doar că nu sunt potrivite pentru a fi înțelese la vârsta lui, dar mai pot fi și dăunătoare.
Copiii trebuie să învețe cât mai multe lucruri despre siguranța online, să fie creativi, să realizeze proiecte de care vor fi mândri și pe care le vor promova. Copiii trebuie să-și transmită unul altuia mesaje despre cum pot evita situațiile neplăcute în mediul online și despre ce pot face atunci când aceasta se întâmplă. Copiii trebuie să învețe să analizeze o informație și să preia doar ceea ce este calitativ și util.
Dar pentru ca să facă toate acestea, ei au nevoie de ghidare prin:
Post scriptum: Elevul a revenit peste câteva zile să mai discute puțin cu Gabi și să-i spună că a fost lăudat pentru proiectul realizat și „chiar și colegii din altă clasă au zis că este bun”. Copilul i-a mulțumit lui Gabi pentru că l-a ajutat să schimbe proiectul și să-l facă mai interesant.
Găsiți mai multe resurse pentru lucrul cu elevii la lecție în rubrica Resurse didactice. De asemenea, nu ezitați să scrieți consultantului Gabi dacă aveți nevoie de un sfat sau ajutor într-o situație neplăcută care i s-a întâmplat unui copil în mediul online.
Stimați colegi din sistemul educațional, Centrul Internațional „La Strada Moldova”, în colaborare cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, în contextul aprobării Reperelor metodologice privind securitatea și siguranța online a elevilor în procesul educațional la distanță pentru instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal în anul de studii 2020 – 2021, invită cadrele didactice de conducere să participle la 2 webinare informative la temele: Webinar 1: Aspecte de prevenire a riscurilor online în procesul educațional.
Dragi pedagogi, suntem bucuroși să vă anunțăm că instruirile cadrelor didactice în domeniul siguranței online continuă.
Lucrând cu elevii la temele sexting și sextortion, ne referim la aspecte ce țin de viața personală a copilului, la comunicarea sa cu alte persoane, la percepția propriei imagini, la felul cum această imagine poate fi compromisă.