Ce pot face pentru a-mi păstra contul în siguranță?

Protejează-ți parola. Nu folosi aceeaşi parolă pe niciun alt site online, și nu o dezvălui niciodată nimănui. Parola ar trebui să fie greu de ghicit. Evită să incluzi numele tău sau cuvinte obișnuite. Află mai multe despre crearea unei parole complexe. Nu dezvălui niciodată informațiile tale de conectare. Escrocii pot crea site-uri web false și îți pot solicita să te conectezi cu adresa de e-mail și parola. Verifică URL-ul site-ului web înainte să introduci informațiile de conectare. Deconectează-te de la contul personal, atunci când utilizezi un computer folosit în comun cu alte persoane. Dacă uiți, te poți deconecta de la distanță. Nu accepta cereri de prietenie de la persoane pe care nu le cunoști. Escrocii pot crea conturi false pentru a se împrieteni cu alte persoane. Dacă accepţi prietenia, acest lucru i-ar putea permite să publice postări spam în cronologia ta, să te eticheteze în postări și să-ți trimită mesaje rău intenționate. Nu apăsa niciodată pe linkuri suspecte, chiar dacă par să provină de la un prieten sau de la o companie de care ai auzit. Aici se numără și link-urile de la postări sau din email-uri. Reține că serviciile nu solicită niciodată parola într-un email. Dacă vezi un link suspect, raportează-l. Folosește funcțiile suplimentare de securitate. De exemplu, poți să primești alerte cu privire la conectările necunoscute și să alegi prietenii care să fie contactele tale de încredere. Dacă te-ai conectat de pe un computer, poți folosi Verificarea securității pentru a revizui setările de securitate.

Conturi sparte și conturi false

Contul tău ar trebui să te reprezinte pe tine și numai tu ar trebui să ai acces la acesta. Dacă ai impresia că o altă persoană sau un virus ţi-au compromis contul, dacă cineva dobândește acces la contul tău sau creează un cont pentru a pretinde că ești tu sau altcineva, accesează Pagina de Ajutor al serviciului pe care ai creat contul şi raportează aceste acţiuni administratorilor. Contul tău ar putea fi spart dacă observi că: - Adresa ta de e-mail sau parola a fost schimbată. - Numele sau data nașterii a fost schimbată. - S-au trimis cereri de prietenie către persoane pe care nu le cunoști. - S-au trimis mesaje pe care nu le-ai scris tu. - S-au creat postări pe care nu le-ai creat tu. Notă: dacă adresa de e-mail asociată cu contul tău a fost schimbată, poți anula această schimbare. Când este schimbată o adresă de e-mail, serviciile trimit un mesaj cu un link special la contul de e-mail anterior. Poți să apeși pe acest link ca să anulezi schimbarea adresei de e-mail și să-ți securizezi contul.

Cum îmi pot reaccesa contul?

Pentru ați reaccesa contul, conectează-te la pagina de start a serviciului folosit, urmează instrucțiunile pentru ați confirma identitatea și dacă este necesar, scanează-ți computerul/tableta/telefonul pentru a detecta eventuali viruși. Dacă ai un cont pe o rețea socială sau email, poți avea la dispoziție următoarele opțiuni de confirmare a identității: - indică numărul de telefon sau adresa de email la care să primeşti codul sau link-ul de restabilire a accesului - răspunde la întrebarea ta de securitate (dacă ai adăugat vreuna în cont); - identifică prieteni în baza fotografiilor etichetate ale acestora; - ia legătura cu un prieten ales de tine anterior pentru a te ajuta; - menționează-ți data nașterii. Dacă nu îți amintești parola, poți solicita o altă parolă. Pentru restabilirea parolei, apasă pe "Ai uitat parola", selectează ce îți amintești despre profilul tău: date personale (prenumele, numele de familie, vârsta şi oraşul), telefon, adresa de email, nume de utilizator, link la profil. Dacă nu reuşeşti, atunci contactează Centrul de Asistenţă al serviciului pe care ai creat contul, pentru a solicita ajutor în restabilirea accesului la cont.